Портал в режимі тестування та наповнення
  • A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Türkçe
Система державних закупівель в Туреччині
Опубліковано 06 серпня 2020 року о 09:48

Режим державних закупівель у Туреччині регулюється Законом № 4734 «Про державні закупівлі», який діє з 1 січня 2003 року.

Регулюючим та наглядовим органом у сфері державних закупівель є Управління державних закупівель Турецької Республіки (T.C. Kamu İhale Kurumu, http://www.kik.gov.tr), створене в 2002 році.

Державні закупівлі в Туреччині здійснюються відповідно до таких основних принципів:

обґрунтованість закупівель;

конкуренція закупівель (при здійсненні контрактації для державних потреб повинні використовуватися переважно конкурентні способи закупівель);

рівне та справедливе ставлення до всіх учасників ринку;

відкритість та прозорість закупівель;

відповідальність учасників процесу закупівель.

Особливі умови для суб’єктів малого підприємництва в законі не обумовлюються, у зв’язку з чим права та обов’язки місцевих учасників держзакупівель не розрізняються.

Важливою особливістю тендерного законодавства Туреччини є право участі в тендерах іноземних компаній тільки в разі, якщо вони представлені національним суб’єктом Туреччини, місцевою компанією-агентом або спільним підприємством із часткою турецьких суб’єктів не менше 51%. Це положення не поширюється на деякі поставки для потреб збройних сил Туреччини, а також на випадки, коли іноземний виробник безпосередньо забезпечує поставки продукції «рідкісної спеціалізації» за домовленістю з урядовими структурами. Якщо тендери мають відношення до місцевих органів, то вступають в силу додаткові вимоги до учасників, зокрема про реєстрацію суб’єкта у відповідних економічних департаментах та торгових палатах.

З 1996 року Туреччина отримала статус спостерігача в рамках Угоди СОТ про державні закупівлі. Наразі у Туреччині дозвільні документи для ведення бізнесу відповідно до національного законодавства видає Спілка торгових палат і бірж Туреччини (ТОВВ). Різноманітні сертифікати та ліцензії, які видає Спілка, є важливими у процесі участі компаній у держзакупівлях.

Відповідно до ст. 10 Закону Туреччини «Про державні закупівлі», від учасника закупівель із метою оцінки його професійної та технічної кваліфікації можуть затребуватися документи, що стосуються виробництва та/або виробничих потужностей.

Згідно з вимогами документа «Про роз’яснення Закону Турецької Республіки «Про державні закупівлі», а також відповідно до Правил закупівель товарів та послуг Туреччини, з метою визначення професійної та технічної кваліфікації, постачальник повинен надати організатору закупівель в якості документа виробничого характеру «Індустріальний сертифікат», який посвідчує виробничу потужність підприємства (видається ТОВВ).

Організатор закупівель не може допустити до закупівель учасника, який не має документа, що свідчить, що підприємець є добросовісним постачальником (видається зазначеною Спілкою саме для участі в закупівлях).

Згідно зі статтею 63 Закону, організатор державних закупівель у тендерній документації із закупівлі товарів, робіт або послуг може передбачити умовну знижку у вигляді 15% постачальнику, який має Сертифікат відповідності продукції виробництва, який видається Спілкою.


Інформацію щодо тендерних програм Туреччини можна знайти за такими посиланнями (турецькою мовою):

https://www.cfcu.gov.tr/tenders

https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/Ortak/IhaleArama/index.html

Платформу для електронних державних закупівель https://ekap.kik.gov.tr запущено у вересні 2010 року. Наразі на ній зареєстровано близько 125 тис. економічних операторів, понад 30 тис. державних замовників та 580 тис. користувачів. Процедура електронного подання конкурсних пропозицій на підставі самовисування діє з 1 липня 2016 р. Електронна подача конкурсних пропозицій дозволена в рамках закупівель товарів та послуг при використанні відкритої процедури та оціночної сумі контракту, що не перевищує 213 тис. турец. лір. У рамках цієї процедури документи, що підтверджують відповідність вимогам, такі як рекомендаційний лист з банку, не потрібні.


Профільне законодавство Туреччини можна знайти за таким посиланням (англійською мовою): http://www.kik.gov.tr/public_procurement_law-50-1.html


Із вимогами проведення тендерних процедур у Туреччині можна також ознайомитися у бюлетені (англійською мовою), підготовленому місцевим юридичним бюро, за таким посиланням https://drive.google.com/file/d/1UZZSHiqwsruAej-6aPKKIQ_e7_0VaRpX/view?usp=sharing


Оцінки перспектив ринків Туреччини для українських експортерів


Перспективними напрямами співробітництва вважаються:

-   збільшення поставок на ринок Туреччини зернових (борошно, крупи, пластівці, мюслі та ін.);

-   розширення номенклатури товарів за рахунок поставок продукції тваринного походження (м’ясо та субпродукти свійської птиці, м’ясо-молочної продукції);

-   співпраця з питань практичної адаптації та торгівлі новими сортами, зокрема олійного насіння, соняшнику та рису;

-   активізація співробітництва у сферах ветеринарії, карантину та захисту, рослинництва, сортовидобування та охорони прав на сорти рослин, тваринництва, рибного господарства та науково-дослідної діяльності.

Зацікавленим вітчизняним компаніям-експортерам пропонується брати активну участь у виставково-ярмаркових заходах на території Туреччини, а також використовувати можливості прямих контактів із потенційними турецькими партнерами.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux